تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود وام‌های باشگاه، پرسپولیس را زیان‌ده کرد تغییرات مدیریتی در پرسپولیس منتفی شد فینال را قبل از فینال بردیم| یک ایران منتظر قهرمانی فوتسال به دین اسلام خوش آمدی آقای مورایس کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد بیرانوند دوشنبه تصمیم می گیرد احتمال حضور گل محمدی مقابل استقلال ویدیو ضربات پنالتی بازی پرسپولیس و آلومینیوم در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی+ ویدیو گل‌ها| جذاب ترین بازی فصل! سپاهان منتظر اوکی نویدکیا
سرخط خبرها

شادکامی تلخ شادکام| قرار بود صعود کند، به بقا راضی شد!

  • کد خبر: ۱۱۶۴۱۹
  • ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸
شادکامی تلخ شادکام| قرار بود صعود کند، به بقا راضی شد!
نگاهی به عملکرد نماینده مشهد در دور دوم لیگ دسته‌سوم که با رؤیای صعود آغاز کرد، اما با بخت خوب، سقوط نکرد!

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ رقابت‌های لیگ دسته‌سوم فوتبال کشور به‌عنوان آخرین آوردگاه مسابقات فوتبال کشوری بالاخره به پایان رسید و آخرین نماینده فوتبال مشهد در دقایق آخر توانست با دشت یک تساوی سخت در خانه از خطر سقوط فرار کند و در مرحله دوم لیگ‌سه باقی بماند. تیم فوتبال شادکام مشهد تنها نماینده مشهد نبود که در لیگ‌های فوتبال کشور با خطر سقوط دست‌وپنجه نرم می‌کرد.

پیش از شادکامی‌ها در فصلی که بر فوتبال کشور گذشت، شهرخودرو مشهد در لیگ‌برتر همین شرایط را داشت و دست‌آخر لیگ‌یکی شد. پیام توس در لیگ دسته‌دوم در روز پایانی حکم بقایش امضا شد و شریعت‌نوین هم در مرحله اول لیگ دسته‌سوم اگرچه با رتبه پنجمی به کار خود پایان داد، از چند هفته قبل صعودنکردنش به مرحله دوم قطعی شده بود و شانسی نداشت.

به این تراژدی پرتکرار فوتبال مشهد، نداشتن نماینده در لیگ دسته‌اول فوتبال در فصل جاری را هم اضافه کنید! حالا این سؤال بزرگ مطرح می‌‎شود که چرا نمایندگان مشهد در لیگ‌های کشوری فصلی که گذشت، نه‌تن‌ها دستاوردی نداشتند، بلکه همگی فانوس به‌دستانی بودند که دست‌آخر یا به‌سختی در لیگ ماندگار شدند یا مانند شهرخودرو به دسته پایین‌تر سقوط کردند؟

شادکام؛ تیمی که از عرش به فرش رسید

شاگردان سعید خانی در باشگاه تازه‌تأسیس شادکام مشهد، مرحله دوم لیگ دسته‌سوم را طوفانی آغاز کردند. تیمی جوان و بومی که متشکل از برخی بازیکنان مشهدی به اضافه جامانده‌های فهرست پیام و شریعت‌نوین بود. آن‌ها تا هفته‌های پنجم‌ششم صدرنشین مسابقات و مدعی صعود بودند، اما یک‌باره از نیم‌فصل دوم آسمان اردوگاه شادکام به تیرگی گرایید. آن‌ها یک‌باره از عرش به فرش آمدند و باخت‌های پشت‌سرهمشان شروع شد.

باخت‌هایی که شادکام را تا لبه پرتگاه سقوط فرو برد و دست‌آخر شادکام با گل تساوی‌بخش غلامی در بازی خانگی هفته آخر مقابل مقاومت تهران با شانس در لیگ باقی ماند. نماینده مشهد درحالی در جدول ۱۰ تیمی گروه الف مرحله دوم لیگ دسته‌سوم فوتبال کشور ششم شد که با تیم سقوط‌کرده فقط یک امتیاز فاصله داشت! یک امتیازی که کافی بود در ثانیه پایانی بازی با مقاومت نگیرد تا امروز شادکام هم سقوط کرده باشد.

حمایت‌نشدن؛ درد مشترک همه بازنده‌ها

سرمربی تیم فوتبال شادکام پس از ناکامی در رقابت‌های این فصل لیگ دسته‌سوم فوتبال کشور از حمایت‌نکردن مسئولان سخن می‌گوید. صحبتی که پیش‌تر از او، بار‌ها بازنده‌های فوتبال در مشهد به زبان آورده بودند و هیچ‌گاه مشخص نشده بود نقش «حمایت‌نکردن» در ناکامی‌های فوتبالی تیم‌های این استان چقدر بوده و نقش مشکلات فنی و مدیریتی خود باشگاه یادشده چقدر است؟! خانی دراین‌باره می‌گوید: «من فقط یک مثال می‌زنم. ما نماینده مشهد در لیگ دسته‌سوم فوتبال کشور بودیم، اما زمین تمرین نداشتیم! اصلا زمین مسابقه هم نداشتیم!

برای یک تیم که در لیگ دسته‌سوم بازی می‌کند، طبیعی است که توان هزینه‌کرد تیم‌های لیگ‌های بالاتر تا برتر را ندارد، اما ما برای اجاره زمین بازی در ورزشگاه ثامن‌الائمه (ع) برای هر بازی ۲۰ میلیون تومان پول می‌دادیم!» وی می‌افزاید: «حداقل حمایت استان از ما می‌توانست این باشد که زمین ثامن را برای بازی‌هایمان رایگان در اختیارمان بگذارند.» او تصریح می‌کند: «شاید باور نکنید، اما ما با هر زمینی هم که برای تمرینات قرارداد می‌بستیم، بعد از یک مدت به‌دلیل مدارس فوتبال و مسائل دیگر قرارداد را با ما تمدید نمی‌کردند.»

سرنوشت همیشگی

تیم فوتبال پیام توس مشهد پیش از شادکام در لیگ دسته‌دوم فوتبال مشهد، همین چند هفته پیش برای بقا دست به دعا برداشته بود. پیش‌تر هم شهرخودرو در لیگ‌برتر همین کاسه چه‌کنم چه‌کنم را در دست داشت. گویی سرنوشتی مشترک برای همه تیم‌های فوتبال این شهر نوشته شده باشد. با این همه مسئولان ورزش استان پاسخ مشخص و سرراستی برای همه آنان داشتند و آن‌هم اینکه «شما تیم بخش خصوصی هستید و قرار نیست هزینه‌هایتان را ما بدهیم». صحبتی که البته پربیراه هم نیست و اگر قرار باشد با پول این و آن تیم‌های بخش خصوصی تیم‌داری کنند، شاید چندان منطقی نباشد.

با وجود این، هم سعید خانی سرمربی شادکام و هم یونس مسعودی، مدیرعامل پیام، وضعیت مالی باشگاه خود را بد توصیف نمی‌کنند و هر دو معتقدند امکانات خوبی را در اختیار تیم گذاشتند. آن‌ها مدعی‌اند حمایت در چیز‌های دیگری به‌جز مسائل صرف مالی است. صحبتی که اسماعیل حیدرپور، مدیرعامل شهرخودرو، هم متذکر آن می‌‎شود و می‌گوید ما نمی‌گوییم به ما پول بدهید، اما مثلا در مسئله هتلینگ ما را حمایت کنید که فلان هتل پول کمتری بگیرد یا استانداری صحبت کند در هزینه‌های رفت‌وآمد ما تخفیف قائل شوند.

استارت دوباره برای آینده

با وجود همه این مشکلات، همین حالا تیم شریعت‌نوین مشهد که در مرحله نخست لیگ دسته‌سوم حاضر است، از هم‌اکنون عزمش را برای حضور در مسابقات سال آینده جزم کرده است. به‌ادعای سعید خانی اگر حمایت‌ها بهتر شود، شادکام سال آینده هم در مرحله دوم لیگ دسته‌سوم خواهد بود و پیام توس هم با یونس مسعودی و تیمش به‌دنبال حضوری متفاوت در لیگ دسته‌دوم است. در این میان شاید شهرخودرو غیربومی‌ترین تیم فوتبال استان در لیگ‌های کشوری است که هنوز سرنوشتش برای چگونگی حضور در رقابت‌های لیگ دسته‌اول فصل آینده نامشخص است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->